websikehealthcheck
websikehealthcheck

Legyen átlátható és naprakész a könyvelésed!

Ötletek, melyekkel a könyvelési díjat csökkentheted

Eddig a legtöbb könyvelő manuális rögzítéssel könyvelési tételszám alapján kalkulált. A programok és ügyviteli rendszerek korszerűsödésével és az ügyek bonyolódásával ez az érték változhat és egy rutinos könyvelő ezzel is számol. Egy jó könyvelő nem arról ismert , hogy olcsó. Egy rugalmas könyvelőnél a leírt módszerek felhasználásával költséget takaríthatsz meg, de ami ettől sokkal nagyobb érték, hogy előbb lesz a birtokodban a pénzügyi információ és ezzel a hatékonyságod nőhet.

Időgazdálkodás első szabálya: a munkát egyszer kell elvégezni. Dolgozz össze a könyvelővel, hogy kevesebb dupla munka legyen.

1. Legyen rendezett az iratanyagod leadáskor!

Minden árbevétel számla megvan, tömbökből minden kitépve, minden bankkivonat sorszám szerint megvan, pénztárbizonylatok/ pénztárjelentés rendben, beszerzések számlái rendben, a rajtuk lévő esemény felismerhető, vagy magyarázat felírva rá. ( Nézd át otthon a fiókokat konyhaszekrényt, laptoptáskát, a kocsi kesztyűtartóját, kallódó számlákat keresve.)

Rengeteg idő és bosszúság van azzal, ha iratok hiányoznak.

2. Az alkalmazottak jelenléti íveit küldd el a következő hónap első munkanapján!

Előbb kapd meg a fizetési bizonylatokat. Kerüld a rendetlenek miatti csúcsot.

3. Mailben, vagy telefonos fényképen küldd el a repi és telefonszámlákat a könyvelőnek 05.-ig

A havi utalandó járulékokhoz ez nélkülözhetetlen.

4. Az iratanyagokat add le 08.-ig a könyvelőnek.

Elvileg ez kell ahhoz, hogy 12.-ig, illetve 15-ig elkészülhessen a könyvelés.

5. Használj felhő alapú gépi számlázóprogramot, amit a könyvelő is láthat, vagy online számlázót, de ne ingyenest.

Adatrögzítés gépesíthető, kevesebb adatrögzítési hiba, nincs kimaradt számla.

6. A heti számlákat és kivonatokat küldd el mailben, vagy töltsd fel egy közös tárhelyre a könyvelőnek ( pl.: Google drive )

A könyvelő a 12-20-i csúcsidőn kívül előre dolgozhat, hamarabb kap eredményt.

7. A pénztárbizonylatokat számítógépes programmal állítsd elő, ami a könyvelőprogrammal összeköthető

Adatrögzítés gépesíthető, kevesebb gépelési hiba. Nem csak hóvégén tudja meg az egyenleget. Időben nem tart tovább mint kézzel.

8. Ha vezetsz saját nyilvántartást a partnerek tartozásairól, azt ne egy hagyományos excelben végezd…

hanem egy olyan programba, ami illeszkedik a könyveléshez, vagy listázza magából a könyvelésből.

Küszöböld ki azokat a felesleges munkákat, melyeket a könyvelő és Te is párhuzamosan elvégeztek. Inkább tanulj új dolgokat és osszátok meg a munkát.

9. Érd el, hogy havonta kapjon kimutatást minimum az alábbiakról:

Vevői tartozások; Szállítói tartozások; Eredmény; Pénztárak egyenlege.

Ezzel elkerülheti az év végi meglepetéseket és a hibáztatásokat.

10. Tanuld meg a felhő alapú rendszerek kezelését és a közös adatbázisok használatát.

Legyen szoros együttműködésed a könyvelővel és tarts fenn egy egészséges számonkérést.

Érd el, hogy a könyvelő oktasson kis könyvelési programból való listák lekérdezésére és az egyszerűbbek értelmezésére. Tanulj, hogy ne legyél kiszolgáltatott. Az egészséges elvárások javítják mindkét fél teljesítményét.

Ezek teljesítésével kiérdemled a VIP kedvezményes szolgáltatást, amiről itt olvashatsz bővebben: VIP ügyfél leszek

Weboldalunk a látogató élményének javítását segítő "sütiket" használunk. Elfogadod? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás