
A betegség terjedése miatt sokan otthoni kénytelenek maradni, emiatt nem tudnak a munkahelyükre bemenni, vagy nem tudják az eddig megszokott módon a beszerzéseiket intézni.
Ez gyakran ijesztő dolog, az legtöbb ember a változás miatt aggódni kezd. Félti a munkahelyét, azon agyal, vajon a vevői tudnak-e ezek után is vásárolni. Valóban ezek ijesztő dolgok lehetnek. De attól hogy aggódunk a körülöttünk lévő világ nem fog javulni.
Cégvezetőként az embernek sokkal nagyobb a felelőssége, mert nem csak a családjáért felel, hanem az Ő vállát nyomja a hűséges munkatársak családjának megélhetése is.
Ezért nem engedheti meg magának, hogy a dolgozói összeomolni lássák. A sarkára kell állnia és az aktuális adatok, információk és lehetőségek ismeretében a jelenlegi tevékenységet módosítani a megváltozott igényeknek megfelelően. Pl. az étterem a helyi fogyasztás helyett növeli a kiszállítások számát, a kisboltok esetében is be lehet vezetni a kiszállítást, a megnövekvő kiszállítás miatt nagyobb kereslet less a futárokra. Lehet, hogy számos szalonban, üzletben végzett szolgáltatás és ügyfélhez kijárós formába megy át.
További lehetőség lehet, hogy eddig irreleváns termékek a személyes kontakt korlátozása miatt internetes kereskedelem irányába tolódik ( még építőanyagok esetében is elképzelhető).
Ez a megváltozott értékesítési gyakorlat új, vagy egy kicsit más adminisztrációs megoldásokat igényel.
Új adminisztrációs programokat kell használni. Az idősebbek is rá lesznek kényszerülve az elektronikus kommunikáció új alkalmazásainak megtanulására.
Tanulás és alkalmazkodás hiánya miatt a makacs és maradi emberek el fogják veszíthetik a munkájukat, ezzel az egzisztenciájuk is veszélybe kerülhet.
Ebben a veszélyes helyzetben megnőtt a könyvelők felelőssége is. Képessé kell válniuk segíteni az ügyfeleknek az új helyzetnek megfelelő adminisztrációs rendszer kialakítását, esetleg a megváltozott értékesítési folyamatok szabályos “lepapírozását”, munkavállalókkal való biztonságos együttműködés kidolgozása.
Az otthonról való munka technikai megszervezése, a feladatok kiosztása és ellenőrzése ( munkaszervezés) terén. Ezekre nagyon sok és jelenleg ingyenes megoldás létezik.
Könyvelőként és ügyvitelszervezési szakértőként úgy gondolom, hogy aki a jelen helyzetben nyitott szemmel jár és nem agyas, nem vitatkozik, nem csak azt a süket dumát nyomja, hogy valami miért nem jó, miért nem lehet megcsinálni, hanem figyel, észreveszi a változásban rejlő lehetőséget, fegyelmezett a pénzügyi tervezésben, az jól fogja átvészelni ezeket a nehéz időket.
Te aki eddig évek óta eredményesen működtetted a vállalkozásodat, joggal legyél büszke magadra, legyen egészséges önbecsülésed, hogy dolgokat képes vagy véghez vinni. Ez fog a mostani nehézségeken átsegíteni.
Egy empatkus és tapasztalt könyvelő ezekben a kérdésekben is tud segíteni.
“JELEN VAGYOK, HOGY FIGYELJEK RÁD”